۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۳۰۶۸۳
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه:

با روند کنونی نرخ باروری، ایران در آینده به کشوری پیر تبدیل خواهد شد

با روند کنونی نرخ باروری، ایران در آینده به کشوری پیر تبدیل خواهد شد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالمیان گفت: با ادامه روند کنونی نرخ باروری در کشور، بی شک در آینده ای نزدیک ایران به یک کشور پیر در جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به همت مرکز اسلامی کرمانشاه اردوی فرهنگی ـ تفریحی راهیان نور برای روحانیون اهل سنت این استان کرمانشاه و خانواده آنان برگزار شد.

 در این اردوی یک روزه روحانیون اهل سنت و خانواده های آنان از یادمان شهید بهشتی و مناطق عملیاتی و آثار تاریخی و پروژه های عمرانی شهرستان قصرشیرین بازدید به عمل آوردند.

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در این اردو در سخنانی با اشاره به ضرورت تحکیم اساس و بنیان خانواده در دین مبین اسلام، اظهار داشت: اسلام نگاه ویژه ای به خانواده دارد و این نهاد را بسیار مقدس می داند.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: از همین رو امروز دشمنان برای از بین بردن خانواده ایرانی دست به هر توطئه و جنگ نرمی می زنند که نمونه بارز آن تولید بسیاری از سریال ها و فیلم هایی است که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم نقش خانواده را به حاشیه می برد.

این استاد حوزه در ادامه با تاکید بر اینکه با ادامه روند کنونی نرخ باروری در کشور، بی شک در آینده ای نزدیک ایران به یک کشور پیر در جهان تبدیل خواهد شد، عنوان کرد: اسلام تاکیدات بسیاری بر توسعه کمی و کیفی خانواده دارد، با این وجود متاسفانه در دهه های اخیر به علت نداشتن برنامه ای مدون در کشور و حتی جهان اسلام شاهد کاهش جمعیت جوان هستیم که این یک خطر بسیار بزرگ برای امنیت ملی می باشد.

حجت الاسلام سالمیان خاطرنشان کرد: تبلیغات غربی ها علیه بنیان خانواده در صورتی انجام می شود که نرخ فرزندآوری در بین آنها روند استاندارد خود را طی می کند و در آخرین آمار انتشار یافته این نرخ در بین زوج های یهودی در حدود 2.5 درصد می باشد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه در پایان سخنان خود بیان کرد: امیدواریم که با تدوین برنامه های کاربردی، تهیه مشوق های درست و اصولی شاهد تحکیم هرچه بیشتر اساس خانواده ها و اصلاح روند نزولی رشد جمعیت در کشور باشیم./1400/

ارسال نظرات